top of page

Koordinat Berita Group

Publik·302 anggota

[Hel match]] Otto Wallin mot Anthony Joshua på tv Direktsändning Boxning 23 december 2023

# Varnar om Otto Wallin – efter blodiga bilderna

Anthony Joshua ser ingen framtid om det blir förlust mot Otto Wallin.

🔴WATCH==►Day of Reckoning 2023 Boxing LIVE

🌟✅🔰GO LIVE🔴✅Anthony Joshua vs Otto Wallin LIVE

Svensken går sitt livs match: ”Blir en av de absolut bästa i världen” Sundsvallssonen Otto Wallin möter superstjärnan Anthony Joshua

Den 23 december smäller det.

Svenske proffsboxaren Otto Wallin möter superstjärnan Anthony Joshua.

– Det här är en stor match. Jag möter en av de största och bästa namnen i boxningen. Vinner jag den här matchen slår jag mig in i toppen av tungviktsboxningen, säger Otto Wallin.

Och nu varnas stjärnan för svensken.

– Han kommer testas som han aldrig har testas förut, säger John Fury enligt The Sun.

Natten till julafton ställs Otto Wallin mot Anthony Joshua. Den före detta världsmästaren i tungvikt från England jagar en chans på en ny titelmatch.

Joshua har en tyngre tid bakom sig. Efter förlust mot Andy Ruiz i en titelmatch tog han tillbaka de bältena i returmötet. Men mot ukrainaren Oleksandr Usyk har han förlorat dubbla möten. Nu håller Usyk tre av världsmästarbältena.

– Varje cell i min kropp är fullt fokuserad på Otto Wallin och att göra det jag vet att jag kan göra, säger Anthony Joshua enligt The Sun.

Joshua erkänner att han inte ser någon fortsättning på karriären om han förlorar.

– Det här är ett ödestest och om jag inte kommer förbi detta så finns det ingen framtid, säger han.

Fury varnar: ”Hade inte valt Wallin”

Otto Wallin har en förlust – mot Tyson Fury i september 2019.

Tyson Furys tränare och pappa John minns den blodiga fajten som tvingade Tyson att sy 47 stygn.

– Jag är inte säker på vad han har för folk runtomkring sig när de väljer en motståndare som Wallin, säger han enligt The Sun.

John Fury är övertygad om att Joshua kan fixa det.

– Men han kommer att testas som han aldrig testas förut. Om jag var ansvarig hade jag inte valt att möta Wallin.

– Där ”AJ” är nu, han är på väg tillbaka efter flera bakslag, då vill man bygga upp självförtroendet. Och det här är ingen match som bygger självförtroende, det är en jävligt tuff fajt.

Svenska superhoppet Otto Wallin är huvudpersonen i årets boxningsgala. Den 23 december går han sitt livs match när han möter storstjärnan Anthony Joshua.

– Jag började boxas när jag var 15 år. Nu är jag 33 år och bor i New York så boxningen har gett mig otroligt mycket. Det är verkligen en resa man har gjort och det känns som att det roligaste är kvar, säger Otto Wallin när TV4 Nyheterna möter honom i hemstaden New York.

”Blir en av de bästa i världen”

Den niorankade Sundsvallssonen, som kliver in i ringen med sex raka vinster, tror på en VM-titel om det slutar med seger mot Joshua.

– Det här är en stor match. Jag möter en av de största och bästa namnen i boxningen. Vinner jag den här matchen slår jag mig in i toppen av tungviktsboxningen och bli en av de absolut bästa vi världen.

En som tror att Wallin vinner och redo för en VM-titel är hans tränare.

– Han tappar inte formen, han har tillbringat lång tid på gymmet. Matchen han gick häromsistens den 30 september väckte stora förhoppningar, säger Joey Gamache.

Möter andrarankade engelsmannen

Hans motståndare, den 34-åriga engelsmannen, är rankad två i världen och går in i galans huvudmatch med tre titlar i bagaget.

– Det är en kille som har åstadkommit mycket mer än jag och har ett mycket större namn. Jag gillar att vara i den här situationen, jag är lite av en underdog har inte mycket press på mig. Så pressen ligger på honom, säger Otto Wallin.

Galan sänds 17:00 på lördagskvällen och Wallin kliver in i ringen strax innan midnatt.

Klicka här för att ta del av Kimuras exklusiva intervju med svensken inför galan.

Day Of Reckoning med Otto Wallin: Fullständigt matchkort

Anthony Joshua mot Otto Wallin (tungvikt)

Deontay Wilder mot Joseph Parker (tungvikt)

Dmitry Bivol mot Lyndon Arthure (WBA-titelmatch i lätt tungvikt)

Daniel Dubois mot Jarrell Miller (tungvikt)

Jai Opetaia mot Ellis Zorro (IBF-titelmatch i cruiservikt)

Filip Hrgovic mot Mark de Mori (tungvikt)

Arslanbek Makhmudov mot Agit Kabayel (tungvikt)

Frank Sanchez mot Junior Fa (tungvikt)

Duon möts dagen innan julafton i Riyadh, Saudiarabien.

Tentang

Welcome to the group! You can connect with other members, ge...

Anggota

• phocohanoi2
  • Vitto Scaletta
    Vitto Scaletta
  • React Junior
    React Junior
  • rafi khan
    rafi khan
  • Алена Смирнова
    Алена Смирнова
Group Page: Groups_SingleGroup
bottom of page